Paardenmeisje in de Swan Valley

G’day mates! Na vijf maanden tussen de paarden in de Swan Valley zijn wij weer “on the road”. Een mooi moment om jullie even flink bij te praten. We maken een klein tijdreisje naar begin november…

Road trip

Fraser Island here we come... nou bijna dan. Er staat nog een monteur aan onze accu te sleutelen, ik ben nog niet klaar met inpakken, het huis moet nog schoongemaakt worden en Cassie komt nog even…

Brisbane, Australië

Groetjes uit Brisbane! Het liefst zou ik jullie allemaal zo’n fijne ansichtkaart willen sturen met een foto van de skyline en een paar vrolijke rondspringende kangoeroes. Mooi was die tijd. Dat je…

Sulawesi

Sulawesi here we come! Na een voedzaam ontbijt van getoaste witte bammetjes met melkchocoladehagelslag en een kop bittere oploskoffie vertrekken we naar het vliegveld van Surabaya. Daar blijkt dat…

Karimunjawa

Nog één maand in Azië voordat we doorreizen naar het land van de kangoeroes, koalabeertjes en dodelijke spinnen. Maar wel een maand met grootse plannen en hoog bezoek! Vanuit Dili pakken we een…

Oost-Timor: van Dili naar Jaco Island

"Door de overstuurde speakers knalt muziek van Adèle, Michael Jackson, Shania Twain, lokale hits en fonetisch ingezongen zolderkamer-covers." Dit keer een iets uitgebreider reisverhaal dan normaal.…

Homestay @ Atauro

Het jochie danst in zijn blote billen, met zijn handjes in de lucht, door de kamer. Hij kijkt met zijn bruine pretogen of zijn publiek nog wel aandacht voor hem heeft, om vervolgens nog wilder verder…

Update: Lombok, Gili Air & Flores

Een goed begin is het halve werk zeggen ze. Nu ben ik al zeker 10 minuten bezig met de eerste regel van dit bericht, dus laat ik daar gewoon het begin van maken. We zijn op het eilandje Atauro in…

Borneo deel 2

*Ding-dong* Bezoek van Mr. Reismoe en Mrs. Heimwee in Kota Kinabalu. Ongewenste gasten, maar die aso's doen gewoon hun voet tussen de deur als je hem dicht smijt. Na meer dan zeven maanden groeit het…

Borneo

We zijn zeven maanden op reis. Dat vieren we met een klein biertje middenin het regenwoud. Tussen de dodelijke slangen (sorry mam) en de enorme insecten. Het lijkt serieus alsof ze alle insecten hier…

Bali & Singapore

Het is 2 mei 2018, mijn laatste dag als 28-jarige. Morgen start mijn laatste jaar als twintiger en speciaal voor die gelegenheid heeft Niels me vandaag meegenomen naar het Riverside Majestic hotel in…

Eindelijk een update! Thailand, Maleisië & Bali

Laatste bericht gepubliceerd op 24 februari 2018... Er is hier duidelijk iets niet helemaal goed gegaan met het goede voornemen om iedere week iets te schrijven. Het lijkt mijn puberdagboek wel.…

Pai & Krabi

Winkeltjes met fel gekleurde gehaakte topjes, zwierige rokken en wijd uitlopende ABBA-broeken in space prints en bloempatronen. Tientallen tattoo-shops bemand door imposante eigenaren met baarden en…

Myanmar

Ahoy! Gegroet vanaf de grijze-bolletjes-boot naar Mandalay. Wij wisselen onze trein- en busreizen even af met een boottochtje van elf uur. Of eigenlijk moet ik river cruise zeggen. Dat klinkt heel…

Thailand

"Are you on the flight to Bangkok?" - "Yes!" - "You are the last two passengers to go through security. Come with me!" En dat is het verhaal hoe we in Kunming bijna onze vlucht naar Bangkok misten,…

Portretfotograaf

"Als ik op reis ben ga ik mensen fotograferen!" Ja, ik zag het helemaal gebeuren. Aangemoedigd door de award-winnende foto's van National Geographic zou ik wel even portretten gaan maken van de…

Tibet

Het is maandagavond 4 december en we staan met onze volle bepakking op het treinstation van Chengdu. Met allebei een grote backpack, een kleinere rugtas en een plastic tas vol eten (bakjes noodles,…

Chengdu

Gegroet vanuit Chengdu, home of the giant panda en 14 miljoen(!) mensen. Dinsdagavond zijn we ingecheckt bij het Lazybones Hostel met het plan om twee of drie nachten te blijven. De teller staat…

Shanghai, Changsha & Zhangjiajie

Het is je misschien al opgevallen dat ik een piepklein beetje achterloop met schrijven. Volgens de verhalen op Mitsy.nl zijn we namelijk nog steeds in Beijing. Fake news dames en heren! We zijn…

Beijing: You take picture?

Na veertien uur slaap zijn we klaar voor dag twee! We ontbijten bij een veganistisch restaurant, dat in Amsterdam direct de nieuwe hipstertempel zou worden. (Suhu Vegetarian Tiger) Een interieur vol…

Engels in Beijing

“Geniet er nog maar even van dat ze hier nog Engels spreken!” zegt Niels als we de stewardessen van Air Canada gedag zeggen en het vliegtuig uitstappen. “Byeeee! Thank you!” Nog geen half uur later…

Newburyport & New York

Naar deze dag hebben we meer dan een jaar uitgekeken: De bruiloft van Chris & Maredith! Deze twee schatten zijn namelijk de reden dat wij die wereldreis niet langer hebben uitgesteld. We hadden…

Boston

Zondagnacht 04:04 uur begon het pas te kriebelen. “We gaan op reis!” Alsof er zo’n Duracel-konijntje met een trommel wakker werd... in mijn hoofd! Dat konijn is niet meer gaan slapen tot we…

Het Hotel

Met beslagen ruiten door de verzameling natte handdoeken, dampende kleren (voornamelijk van Niels) en de nog druppende tent op de achterbank rijden we richting Florence. Nooit meer kamperen! Op naar…

Kamperen met groentjes

"Graag nodigen we jullie uit voor ons huwelijk dat plaats zal vinden op zaterdag 10 september." Het blijft gek dat je ineens een leeftijd hebt waarop vriendinnen gaan trouwen of kinderen krijgen,…

Mitsy in de Metro

Ik schreef een afscheidsbrief aan een oude geliefde en Metro plaatste hem in de krant. Dan sta je ineens op pagina zes in de krant met de hoogste oplage van Nederland. Als lezerscolumnist. Met een…

Mitsy op Cosmopolitan.nl

Wowza! Dat was een vrij onverwachte lancering van mijn (tot donderdag) nog onbekende blog. Met slechts zes korte verhaaltjes online en het ontbreken van een "Wie is Mitsy?"-pagina, vond ik de tijd…

Mr. Boyfriend

Sinds een paar maanden heb ik een vriend. Een bijzonder geval, maar een aardige dibbes. Hij vertelde me dit weekend dat hij bij Cannibale Royale was gaan eten. Ik ben niet zo’n hipstermeisje dat…

De auditie

‘Hallo, ik ben Bram en ik kom voor de auditie!’ zegt hij zelfverzekerd. Voor me staat een stevig jochie met blond haar en een vrij zware stem voor zijn leeftijd. Bram komt met zijn hoofd amper boven…

Welcome to the Basque country

‘Hola chica’s, Que tal?’ – Uhhh.. hola, hello, hi, my name is Marjolein.. or you can call me Mitsy. That’s easier. – ‘Ah, you really don’t speak any Spanish do you?’ Ineens voel ik me zo'n enorme…

Ga toch fietsen!

'Vandalen zijn het! Schorem! Boeven! Tuig!' mopper ik hardop. Dit is al de derde keer deze maand dat mijn band lek geprikt is. De eerste keer ging ik nog vol goede moed aan de slag met een…

Begin nou gewoon met schrijven

"Hé Mits, heb jij nog goede voornemens?" - "Ja, ik wil dit jaar een blog starten en daar dan verhaaltjes op zetten. Over dingen die me blij maken en verwonderen. Over mensen die ik tegenkom, over de…